Besparingen en bejaarde ouders van

Vele jaren geleden heb ik mijn ouders geadviseerd om hun geld te plaatsen in de verschillende postdiensten bank / BS rekeningen waardoor de concurrentiepositie rente had in die tijd. Zoals wel vaker gebeurt echter deze langzamerhand minder aantrekkelijk en ze voelden zich gestrest aan het rond jacht te gaan naar de beste rentevoeten van externe rekeningen. Dus besloten ze het zou makkelijker te beheren zijn in een tak-account. Hoewel dit misschien niet het beste financiële oplossing het zinvol v
Deze Pasen bracht ik een bezoek aan mijn ouders te zien voor een paar dagen. Gedurende deze tijd, mijn moeder, die deals met hun financiële zaken vroeg me om op een bepaalde transactie te controleren van hun bank. Na het kijken, zag ik ze had ongeveer 11 pond 000 wegkwijnen in een Halifax Liquid Gold account. Hoewel ik wist dat ze dit account had, wordt het bedrag betrokken mij als het gaat om een aanzienlijk deel van hun spaargeld en natuurlijk is dit een van de slechtste betalende accounts wordt op de High St. Ze hebben ook geen behoefte aan directe besparingen boven een paar duizend pond bij de meeste.

Ik overtuigde mijn moeder mee naar een reis naar de Halifax met me nemen om te zien wat gedaan kan worden over dit. We regelde een ontmoeting met een van de medewerkers op plicht. Tijdens deze bijeenkomst bleek dat ze een eerdere ontmoeting met een vastgebonden financieel adviseur die haar ervan overtuigde om een deel van hun spaargeld in een soort van Halifax investment obligatie waarvoor de adviseur krijgt provisie had. Echter, de persoon die we spreken mij niet kon vertellen iets over het als ze was niet een gekwalificeerde adviseur en de financiële adviseur was verhuisd naar een ander filiaal. Ze zei gewoon dat mijn moeder moet al het papierwerk en zou dit duidelijk te maken hebben. Dit kwam als een verrassing voor mij als mijn ouders hadden altijd al nadelige tot de meer gecompliceerde financiële producten en het minste risico. Ook tijdens deze bijeenkomst hebben we al afgesproken dat een aantal van de 11.000 pond kon worden geplaatst in een Halifax cash ISA bij 4%, nauwelijks de beste rente rond voor hun omstandigheden, maar veel beter dan de Liquid Gold account. Mijn moeder leek zich comfortabel voelen met deze account met een cash ISA al, en het geld kan nog steeds toegankelijk op elk moment in een noodsituatie, zo lijkt het waarschijnlijk dat 6000 pond (voor 2 personen) zullen worden geplaatst in deze.

Ik stelde voor dat alle of een deel van de resterende Liquid Gold rekening kon worden veranderd naar een meer moderne check account verdienen meer belangstelling, maar de medewerker zei dat sommige oudere mensen graag een Passbook-en de andere hoge rente verdienen geen account zie deze (een zwak excuus dacht ik). Ik heb ook voorgesteld dat een deel van het resterende geld kan worden geplaatst in een korte-termijn obligatie (vroegere berekeningen stelde voor dat ze geen belasting betalen). Toch kon ik ook zie dat mijn moeder werd steeds gewezen op dit alles en de medewerker zei "een beetje elke keer". Mijn moeder leek ook zorgen te maken over belasting en het gedoe van de ondertekening van formulieren en verklaard dat zij geen betaald. Het leek niet haalbaar om opnieuw hun fiscale zaken te onderzoeken op die tijd, dus ik liet het daarbij.

Is dit een moeilijke situatie want het is altijd een compromis tussen de rente, eenvoud, gepercipieerde veiligheid, fiscale situatie, zichtbaarheid en gemak, en het praten van de financiën kan gemakkelijk verstoord hen, het lijkt ook alsof ik ben onterecht opleggen van mijn standpunten. Persoonlijk voel ik me alsof de Halifax gebruik gemaakt hebben van een ouder echtpaar, maar mijn moeder zegt dat dit is niet de zaak en ze plaatste een groot vertrouwen in de vorige adviseur. Ik ben geneigd te schrijven naar de afslag hen te vragen om haar uit te leggen dat het geld in een vloeistof Gold account nog effectiever devalueert wegens inflatie en eventuele risico's uit te leggen in verband met de investering obligatie zij hebben gekocht (die ik niet wijzer). Dan weer is het waard het risico van verstoring van hen?

No comments:

Post a Comment